



Your Custom Text Here
De afgelopen jaren was ik als extern ontwerper verantwoordelijk voor de private label packaging van Blokker. Het private label assortiment van Blokker is enorm divers. Vrijwel elk product in de winkel was verkrijgbaar als A-merk en onder het Blokker label met een scherpe, concurrerende prijs.
De productie vindt voor een groot deel plaats in het Verre Oosten, met name in China. Niet alleen voor de producten zelf, ook voor de packaging. Van DTP, door de eigen Far East DTP Studio, tot het drukwerk van de verpakkingen door verschillende drukkers met vaak uiteenlopende productie standaarden.
Samen met het team ontwikkelde ik een packaging identity gebaseerd op de basis merkelementen: de cirkel en de huiskleur oranje. De identity zorgde voor een herkenbare kwalitatieve uitstraling die werkte op alle items. En z’n herkenbaarheid behield van het kleinste label tot de grootste omdoos. Belangrijk was dat de Far East Studio zelfstandig met minimale begeleiding een groot deel van de productie kon verzorgen.
Naast de basic Packaging lijn was er meer ontwerp vrijheid voor seasonal producten en ontwikkelingen in food met bijvoorbeeld de succesvolle koffielijn.
Een van de laatste projecten die de schappen haalde was de feestproducten lijn voor een externe leverancier.
De afgelopen jaren was ik als extern ontwerper verantwoordelijk voor de private label packaging van Blokker. Het private label assortiment van Blokker is enorm divers. Vrijwel elk product in de winkel was verkrijgbaar als A-merk en onder het Blokker label met een scherpe, concurrerende prijs.
De productie vindt voor een groot deel plaats in het Verre Oosten, met name in China. Niet alleen voor de producten zelf, ook voor de packaging. Van DTP, door de eigen Far East DTP Studio, tot het drukwerk van de verpakkingen door verschillende drukkers met vaak uiteenlopende productie standaarden.
Samen met het team ontwikkelde ik een packaging identity gebaseerd op de basis merkelementen: de cirkel en de huiskleur oranje. De identity zorgde voor een herkenbare kwalitatieve uitstraling die werkte op alle items. En z’n herkenbaarheid behield van het kleinste label tot de grootste omdoos. Belangrijk was dat de Far East Studio zelfstandig met minimale begeleiding een groot deel van de productie kon verzorgen.
Naast de basic Packaging lijn was er meer ontwerp vrijheid voor seasonal producten en ontwikkelingen in food met bijvoorbeeld de succesvolle koffielijn.
Een van de laatste projecten die de schappen haalde was de feestproducten lijn voor een externe leverancier.