


Your Custom Text Here
Een goed verhaal voor de boekwinkel
Uitdaging
de rol van de boekhandel in de verkoop van boeken staat onder druk door verkoop online en in andere kanalen. De boekhandel blijft de plaats waar alle goede verhalen beginnen en het was zaak dit duidelijk te maken aan alle consumenten om zo mensen de weg terug te laten vinden.
Brand Match
Drie partijen in boeken; de Boekverkopers Bond, de uitgevers en het CPNB vonden elkaar in een langlopende campagne.
Oplossing
Een promotionele actie aan het einde van het jaar waarbij €5,- korting verdiend kon worden op een volgende aankoop. Die moest plaatsvinden in de verkoopluwe maand januari. Diverse acties, de zgn ‘Big brand moments, die synchroon liepen aan de kalender van het CPNB.
Middelen
actielogo voor leden van de KBB. Een combinatie van een geopend boek en een winkeldeur met de mogelijkheid tot personalisatie per boekhandel. Actiecampagnes, advertenties, posters en radiocommercial, actieflyer en -kaart, winkelmateriaal en online banners.
Een goed verhaal voor de boekwinkel
Uitdaging
de rol van de boekhandel in de verkoop van boeken staat onder druk door verkoop online en in andere kanalen. De boekhandel blijft de plaats waar alle goede verhalen beginnen en het was zaak dit duidelijk te maken aan alle consumenten om zo mensen de weg terug te laten vinden.
Brand Match
Drie partijen in boeken; de Boekverkopers Bond, de uitgevers en het CPNB vonden elkaar in een langlopende campagne.
Oplossing
Een promotionele actie aan het einde van het jaar waarbij €5,- korting verdiend kon worden op een volgende aankoop. Die moest plaatsvinden in de verkoopluwe maand januari. Diverse acties, de zgn ‘Big brand moments, die synchroon liepen aan de kalender van het CPNB.
Middelen
actielogo voor leden van de KBB. Een combinatie van een geopend boek en een winkeldeur met de mogelijkheid tot personalisatie per boekhandel. Actiecampagnes, advertenties, posters en radiocommercial, actieflyer en -kaart, winkelmateriaal en online banners.